AYAT

help me to help you now...

Name:
Email Address:
Contact
Where do you live? KL,Selangor
Perlis,Kedah ,Penang,Perak
Negeri Sembilan, Melaka, Johor
Sabah, Sarawak, Wilayah Persekutuan
Outside Malaysia
Are you a Herbalife member for the past 2 years ? Yes
No
Are you interested in any of this below ? Lose Weight
Gain Weight
Improve Health
Improve Energy
Improve skin
Earn Extra Income
Extra information that can help me to guide you..

Bismillah....


 So, how do i begin my story with ? soalan yang senang tapi jawapannya agak susah untuk dihuraikan . Terlalu panjang untuk diperkatakan....tapi ape pun memang banyak untuk di kongsi dan di ceritakan...but apepun , like the wise man always said ."All life is an experiment. The more experiments you make the better" **whatever that means by the way...**  

  Sepanjang hidup aku...aku x pernah tau aku boleh ada blog sendiri...well, untuk peribadi and entertainment tue memang banyak dan kebanyakan blog aku tue pulak mostly aku simpan sendiri  , tak pun kawan2 aku yang sama minat ngan aku jer yang rajin baca tapi part yang paling best , nama jer buat tapi kosong cuz  x tau ape yang patut aku tulis . biler tengok orang lain tulis blog...aku pun xcited semacam ...tapi nak tulis...aku xde idea...x macam 2 orang adik aku tue...si angah n si tinah...blog diorang menjadi sebab diorg tulis novel kat situ...aku? nak tulis ape? nak citer pasal katak pakai baju hijau pun aku dah tension....memang x layak jadi penulis novel aku nie...ha..ha..ha...




antara novel yang dihasilkan oleh tina....dan angah...

 Ape pun sepanjang hidup ini, aku banyak kenal orang dan banyak perkara yang aku telah alami tapi ape pun ianya x mungkin sebanyak ape yang akan bakal dialami atau tengah mengalami...**ish ape yang aku tulis nie?...lantak la janji orang lain boleh faham...**selagi aku hidup kat muka bumi nie...kejap..., aku x share lagi kan ngan korang nama aku sape..?  hahahahaha...aku nie memang , kalau cakap main terjah jer...xreti nak perkenalkan diri...ish..ish..ish...so, my name is Nor Faieza Mohd Ibrahim puteri sulung  kepada bekas pensyarah iaitu Tn Hj Mohd Ibrahim Mastor dan mempunyai 5 orang adik beradik ...2 lelaki dan 3 orang perempuan. **syukur Alhamdulillah...**


my family...**but somehow gambar nie x berapa cun la...**


     Somehow kat sini aku nak bagi tau kat korang yang tgh baca blog aku nie..kenapa tetiba jer aku nak buat blog  ni. Like i told you before, kebanyakan blog aku, hanya boleh dikongsi dengan orang yang sama minat ngan aku jer. Jarang sekali aku nak sharing life atau cerita aku dengan semua orang. Kali nie biarkan la aku share ape yang aku lalui sepanjang perjalanan aku ke depan. 


   Bukan senang hidup nie nak jadi senang kan? banyak perkara yang kiter kena pelajari dan lalui...macam aku sekarng nie , kalau nak cakap...aku nie x dela pandai sangat macam orang lain....but somehow i manage to survive with my own capability....hmm....but some how aku nie jenis yang cepat bosan ...sebab tue aku suka sangat kerja yang adventure...dah namanyer aku nie budak tourism yang sentiasa aktif ngan aktiviti lasak...mana nak keje ngan org yang kejenyer dok kat pejabat jer....bosan wo...


masa jd first year student and also masa nie 1st time masuk gua tempurung

second year kat kolej and we were the pioneer of tourism student

final year....trip to medan..it was fun...


   Let me start my journey with my first job....kerja yang memula aku buat was , aku adalah pembantu ahli farmasi kat depan rumah aku**farmasi tue dekat jer ngan rumah aku...x sampai 5 minit kot....**  ...agak lama gak la aku keje kat situ dalam 8 bulan...**lama ker 8 bulan tue ? ** dan kat situ la aku jumpa something yang telah ubah cara hidup aku...ape dia ? ha..nanti aku story...

   Lepas tue , agak2 aku dah bosam ayik buat keje yang sama...rezeki aku datang , aku dapat sambung study kat sebuah kolej swasta....agak seronok gak la...study ....dpt kengkawan dr luar negara....

rindunyer aku kat korang....

  plus lecturer pun bukan org melayu....tapi french...**sumpah org ini sangat2 super cerewet...**  tapi dialah lecturer yang paling sempoi sekali...


Aku ngan Mr . Timo yang sangat cerewet


second job...

       tapi sayang disebabkan ayah telah mengalami masalah kewangan aku terpaksa la bg can kat adik2 aku untuk teruskan pengajian...but then again no problem...Allah tue maha adil...mana2 tempat aku mintak keje...senang jer aku dapat...tapi tue la...ngan kelebihan aku tue plak , aku x pernah rasa puas kat satu tempat....dari travel agensi sampai la ke KFC...sumernyer bertahan paling lama pun 6 bulan sampai la satu hari tue aku dapat kerja kat sebuah syarikat swasta sebagai ground handling crew atau lagi senang nak ingat sebagai CSA ( customer service agent ) di KLIA .

tempat aku "bergaduh" hari-hari ngan passenger yang banyak songeh

     KLIA.....wah..!! bunyinyer cam best kan?  x dinafikan memang best keje kat airort tue ....keje x dela stress mana ...banyak sistem boleh belajar ; dari sistem AMADEUS , LIASON , dan akhirnya sampai la ke SABRE ...sumernyer aku dah boleh handle...tapi kalau time dekat counter tue..jangan cakap la....macam2 keadaan ada...drama, pergolakan jiwa, gembira , yang sampai keluar airmata pun ada...hish... banyak lagi la benda yang terjadi...dari perangai pak arab yang sangat cerewet sampai la ke om dan mbak2 indon yang suka merayu dan x nak bayar ecess ; sumer tue dah jadi cam rutin harian....x termasuk lagi kene extand atau call up sebab x cukup orang .....


time nie baru habis kerja , kebetulan Ain and family datang 


   Dan paling x best biler time raya....org sumer balik raya...yang kami nie plak kene keje....pakai baju cantik2 tapi dok kat counter...x counter pun kat gate....yang kelakarnyer plak....pagi2 tue budak2 nie nangis ramai2 mintak maaf kat mak ayah yang kat kampung tue....memang patut pun diorg nangis...sebab x dapat balik raya satu....then again we have to take turns kalau nak balik....leceh kan?

   Aku? hmm....entah la..x reti la nak kata ape...bg aku raya aku biaser2 jer....nak wat camner, raya aku selama  nie pun mana ada pernah rupe raya sejak mak aku meninggal 11 tahun lepas....so, aku ape lagi....just have fun with all the things around me jer la ...tapi x dinafikan la...aku rindu kat ayah ngan adik2...but still i managed to adopt the feeling of hari raya with my baju kurung and feel great at the same time....why? cuz all the passenger were amazed how we dressed up during that day and yang paling best...aku dapat pujian pakaian paling elegant...hahahahahah...


event rumah terbuka hari raya yang sumpah aku x ingat kat mana.

 Ape pun , betapa hepinyer aku keje kat situ, aku memang x leh nak lari ngan org2 yang busuk hati....beserla...mana kiter pegi org negative lagi banyak dr orang yang positif...sebab tue aku buat keputusan drastik dan giler semata-mata aku nak ubah mindset orang dan yang paling penting aku nak ubah cara hidup aku.....i want freedom dari segi masa and at the same time bebas dari keje bawah orang....i prefer to be my own boss....then again how...?

    To make a long story short  ,last few weeks , aku pegi ke satu event yang sangat luar biasa . It's called Zero To Hero bertempat di PD . Kat situ aku terpempan biler aku dengar seorang student yang juga ibu dan isteri dan juga seorang anak mempunyai income sebanyak rm100,000 pada bulan tue. **whoa..!! hounto ni sugoiii desu ne?!~**  **Umur baru 23 tahun....income plak lebih dari perdana menteri punyer gaji....hebat..!!**Dan yang paling best is, dia hanya gunakan internet and phone jer untuk follow up the customer.  **Serious..best!!** selain dari DMO lain yang dia buat la... x cukup dengan itu, aku sangat teruja biler ada seorang nenek dari Indonesia umur lebih kurang sama umur nenek aku boleh berjoget dengan hepinyer kat atas pentas. and also her income too was like more than rm70k sebulan which was amazed me. Seriously, I never thought that Herbalife can change people life so drastically....lagi nak tercabut kepala lutut biler ada sepasang suami isteri yang sangat luar biasa mendapat income dalam rm320,000 sebulan...**masyaallah..hebatnyer mereka-mereka nie** semuanya datang dari bisness Herbalife. Herbalife memang sangat hebat..!!


event yang super gempak


   
say cheese..!! **amik gambar b4 kelas start**


Actually, aku dah kenal ngan Herbalife nie dari masa aku belajar lagi...yerla konon nak kurus kan...so, sponsor aku time tue yang juga merangkap bos aku la memperkenalkan produk Herbalife nie kat aku. But somehow masa kau amik nie aku x terfikir plak benda nie boleh buat duit....mebi time tue aku x terbukak hati nak buat Herbalife nie as my career...then things just passed as if it was never happen ...plus more distributor card yang pernah aku daftar dulu pun dah x laku lagi ....until satu hari tue aku di ketemu dan dengan Dia..yeah ..sape lagi kalau bukan sponsor aku  .Aku pun x sangka yang aku akan jumpa dia . Jumpa dia pun secara x sengaja...dalam train ...kelakar kan ? diingat2 balik..masa aku jumpa dia tue dia tgh sharing ngan sorang makcik cleaner tue. pas dia sharing ngan makcik tue, dia bg fliers dia kat aku..Aku tgk fliers tue aku senyum terus aku tanya dia balik," ini Herbalife kan?" and he was like...mana u tau...? so, dipendek kan cerita, kat situ la aku mula kenal Herbalife kembali ....aku amik keputusan dengan meletak kan diri aku sebagai supervisor and saat ini la perjalanan aku bermula... 


bersama coach dan upline aku yang super luar biasa




 party of millions of hats..


 well i guess , aku nak stop dulu la....esok2 aku citer lagi....nie pun sebab saje jer nak tulis buat mukadimah , yerlakan dari page aku nie kosong xde benda nak tulis, baik aku merapu kejap....hahahaha...what ever pun ,aku akan terus keep update blog aku yang x berapa best nie ** nanti lama-lama best la kot...hopefullyla..** dengan cerita dan pengalaman aku yang baru...


wassalam...